Diari d'intercanvi a França

bus

Emma Alfonso, 2n ESO.

Dels dies 12 al 16 de desembre, la majoria dels alumnes de 2n, 3r i 4t d'ESO que fan l’optativa de francès, vam marxar a Saint Péray, Valença, França. Abans d’anar-hi, però, vam tenir una reunió, per saber què faríem,on aniríem i amb qui estaríem a la casa on ens acollirien. Després d’això, vam començar a contactar amb els nostres correspondants.

El dia 12 vam agafar l’autobús per anar cap a Saint-Péray. A les 7:45 vam quedar davant l’institut per anar cap al nostre vehicle. Un cop allà, ens vam acomiadar dels nostres pares i vam pujar-hi. Durant el viatge, vam estar escoltant música, parlant, dormint… Vàrem fer 2 parades, una per esmorzar a una àrea de servei i una altra per a dinar. Després d’això, vam prosseguir la nostra travessia.

Quan vam arribar al poble, tots teníem els nervis a flor de pell. Ens estàvem adreçant cap a l’institut del poble: le Collège de Crussol. Vam entrar-hi i vam començar a parlar i berenar amb els nostres correspondants. Després cadascú es va adreçar a casa del seu correspondant, ja sigués amb cotxe o caminant.

Un cop allà, jo i la meva correspondant, vam jugar a un joc de taula típic de França, era molt divertit. A continuació vam sopar una quiche de cansalada, estava boníssima!

Vam anar a dormir a les 22h hores i ens vam aixecar a les 6:20 h, ja que la meva correspondant vivia bastant lluny. Vam esmorzar, ens vam preparar i vam marxar per anar a la fàbrica de xocolata Valrhona, que estava molt aprop del poble.map st peray

Un cop allà, vam fer un tast dels diversos tipus de xocolata (blanca, amb llet i negra) mentre un mestre xocolater, ens anava explicant els diversos aromes, essències... Seguidament vam passejar pel museu, en el qual es podien tastar tots els processos als quals era sotmesa la xocolata. Quan vam acabar, vam tornar a l’institut i allà ens vàrem trobar amb els nostres correpondants, que ens estaven esperant per dinar amb ells a la cantina. El dinar no em va agradar gaire, però la companyia el compensava. Després vam anar al pati i vam estar una estona allà. Per acabar el dia vam estar una estona al parc i vam anar cap a casa dels nostres correspondants.

Al dia següent, vam fer classe amb els francesos. Ens van dividir en grups, i vam fer la classe normal dels francesos i franceses. Després de la classe, vam anar a l’Ajuntament i allà ens va donar la benvinguda l’alcalde amb menjar i begudes. També ens van regalar una gorra i una funda per l’ordinador.

aj st perayUn cop acabat l’acte, vam passejar pel mercat i vam comprar els aliments necessaris per la festa de comiat de la nit següent. Vam tornar a l’institut i després vam marxar cap a Valence, que és la ciutat més propera al poble. Un cop allà, la majoria de nosaltres vam dinar al McDonald’s i després vam passejar per la ciutat. Una de les coses que vàrem fer va ser muntar en una nòria. Va ser molt divertit, però estava morta de por! Després vam anar a un parc i vam acabar de passar la tarda allà. Vam tornar en autobús i cadascú va anar a casa seva. Vaig sopar raclette (patates amb formatge). Estava boníssim!

El dijous era dia de sortida, així que quan vam arribar a l’institut, vam agafar l’autocar (un pels barcelonins i l’altre pel francesos) i vam marxar cap a Lyon. Un cop allà, vam visitar la Catedral i en general la ciutat , tot això acompanyats d’una guia. Quan la visita va acabar, vam dinar i llavors ens van deixar passejar sols per la part central de la ciutat. lyon view

Vam marxar cap a Saint Péray per preparar-nos per la festa d’aquella mateixa nit. A la festa, vam sopar, i vam ballar, va ser una estona molt entretinguda i divertida. M’ho vaig passar molt bé.

El dia següent, era el dia en el qual tornàvem cap a Barcelona. Vam arribar a l’institut amb els nostres correpondants i ens vam acomiadar d’ells. Va ser un moment molt emotiu. Un cop dins de l’autocar, vam escoltar música, parlar…

A les 12 h, més o menys, vam parar per fer una visita guiada per Aigües Mortes. Després de la visita, vam dinar el pícnic que ens havien preparat els nostres correspondants i vam acabar la visita amb una passejada. Finalment, vam arribar a Barcelona cap a les 20 h.

Em vaig sentir molt còmoda a la casa que em va tocar, em van tractar molt bé i em vaig sentir molt integrada en la seva famíla, encara que fos per pocs dies. Vaig jugar amb ells i, encara que no sabien quasi espanyol, intentaven comunicar-se amb mi. Al principi (abans d’anar-hi), pensava que em seria molt difícil i que no sabria què dir o fer, però al contrari, són gent molt amable i acollidora. M’ha agradat molt aquesta experiència, ha estat molt enriquidora i ara em desenvolupo oralment en francès una mica millor.

Febrer 2017

Institut Juan Manuel Zafra

Rogent 51 - 08026 Barcelona - Tel.: 934 350126 - 934 351 512 - Fax: 934 502 029 - email: iesm-jmzafra@xtec.cat